Er det en ubegrunnet frykt?

I dag er det ikke et lystig innlegg, i dag er det et innlegg hvor jeg kjenner på et vell av følelser og en slags sorg. I dag er det en sånn dag, der jeg rett og slett kjenner på mange ulike følelser.   Jeg kjenner at jeg trodde aldri at jeg skulle måtte skrive dette innlegget. Men av og til må man bare innse at det er en sånn dag og slike dager passer aldri, ja hvem vil egentlig ha denne type dager? For meg så er dette den store skrekken eller frykten, for at jeg skal føle  meg helt utladet. Og jeg håper bare at det er en forbigående sak, at kroppen min har satt på bremsene etter  vaksinen, at det er en reaksjon. Og at frykten min er helt ubegrunnet, selv om jeg helt ærlig har mine tvil på det området, men jeg vet ikke noe enda. I går var jeg helt ute å kjøre for å si det sånn og kroppen verker , jeg føler at jeg har løpt maraton med 40 i feber og influensa. Men jeg vil ikke gå tilbake, ikke miste meg selv på veien igjen.

Men så er det som om det knyter seg, jeg kjenner på en slags frykt. Jeg ser på Nala som ligger ved siden av meg her:

Og jeg kan ikke noe for at tankene mine bare vandrer i vei, jeg vekslet mellom smi og tårer. Tenk om dersomattevissomatte, tankene bare kommer. Hva om jeg ikke lengre kan være den som jeg har vært i laaaang tid? Tenk om jeg bare blir en belastning for mine kjære og at alt bare blir feil igjen. Hva da? Hvor mye skal mannen min takle før han ikke orker mer?

Men samtidig vet jeg at jeg ikke gir opp. Jeg er ikke den typen som gir meg, jeg vet at jeg er sterkere enn jeg tror og jeg ønsker ikke å være den som bare ligger der, på en annen side, hvem vil være det? Ingen av de som er syke av diverse sykdommer som gjør de utmattet eller sengeliggende ønsker å være sånn, være til belastning.

Og jeg kjenner på en følelse av tap. Det er det som er skrekken min, at jeg skal tilbake til den som ikke orker noe og så vet jeg hvor mye jeg går glipp av.  Men jeg vil ikke, jeg orker ikke, jeg mestrer det ikke. Jeg vet at jeg kan vinne over meg selv. Ikke ved å drive meg hardt men hallooooo!!!!!!! jeg har jo rundt årstall snart. Og jeg har så mange planer og drømmer, ønsker og ja så NEI DETTE FINNER JEG MEG IKKE I!!!!!!

Men jeg vet at jeg ikke kan bestemme om jeg skal bli syk eller ikke, jeg kan velge å late som om jeg ikke er i dårlig form, jeg kan prøve å fortrenge det men resultatet av det er ikke det beste så det går ikke. I stedet må jeg bare samle det jeg har av energi og komme meg igjennom dagene.

Jeg får bare ta det som det kommer, det blir vel en bedre dag en eller annen gang. Ha en fin helg folkens

 

 

2 kommentarer
    1. Ingen kan velge om man blir syk eller ikke.
      Det er ikke bare å ta seg sammen, krumme nakken og gå på. Jeg vet. Jeg gjorde det i mange år, og mange ganger. Til det ikke gikk lenger.

      Noe har jeg lært, som gjelder for meg, kanskje ikke for alle andre.
      Ta å lad batteriene når det trengs, og med verdens beste samvittighet. For meg er det ikke et tegn på at jeg holder på å bli helt utmattet igjen. Det er et tegn på styrke. Jeg tar grep. Jeg hviler når jeg trenger det. FØR jeg blir helt utmattet.

      Så lad batteriene i dag, så kommer du sikkert sterkere tilbake over helga,

      1. Jeg har ikke sagt at jeg eller andre kan velge å være syke, hvem vil jo det. Men jeg har jo en underliggende sykdom som jeg har vært symptomfri fra siden jeg fikk forsøksmedisinen og har hatt et helt nytt liv etter den, og det er den jeg er livredd for skal komme tilbake. Men men får ikke gjort noe med det om det så skulle skje

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg