Løfter jeg gav meg selv

En person sa en gang i en podcast” Når du står med dritt opp til halsen, så er det verste du kan gjøre er å henge med hodet”

Og det er er enormt sant, det er også når man har hatt det som verst og så kommer tilbake til den litt lysere delen av livet at man oppdager hvor bra man egentlig har det. Og jeg innser at jeg endelig er på vei, rett vei, hvor jeg finner meg selv igjen. Jeg vet at jeg egentlig ikke har hatt noen grunn til å henge med hodet men samtidig har jeg hatt en del å jobbe med som jeg ikke har snakket om ovenfor andre enn Nala. Og jeg kjenner at jeg rister dette av meg nå og er så klar til å komme meg videre. Jeg har satt meg små mål, og det er mål som er oppnåelig enten det er lyse eller mørke dager. Jeg innser at jeg ikke har noen grunn til å føle det sånn. Klart at jeg kan ha negative og vonde dager, og det har jeg vært åpen på men jeg har bestemt meg. Det skal ikke være sånn at jeg kun ser det som er dritt når jeg ser meg i speilet. Det er ikke sånn at jeg ikke skal kunne nyte livet, og glede meg over de tingene på samme måte som andre. En annen blogger sa til meg ” Du må ta vare på deg selv også, ikke bare alle andre” Og jeg tenker at det å ta vare på meg selv er noe som ofte kommer i annen rekke. Jeg har skjøvet vekk egne følelser og tanker mot den andre og bare for å så oppdaget at jeg ikke har noe igjen. Og det er det stopp på nå. Jeg skal nyte solnedganger og soloppganger, jeg skal smile av løvet som snart faller ned på bakken og jeg skal hoppe av glede i sølepyttene. Jeg skal fortelle meg selv hver eneste dag at dagen i dag er den beste dagen i livet, Og jeg skal ta fatt på å drive med frivillighet. Jeg skal tilbake til den utgaven av meg selv som jeg liker aller best. Og for meg handler det om at jeg har kommet til et punkt der jeg har fått nok. Og jeg skal si til meg selv at ” Jeg klarer det jeg vil klare, og den som gir seg er en dritt”

Jeg har brukt dagen i dag på å gi meg selv noen løfter, jeg endte dessverre i seng i ettermiddag med en enorm kvalme men det gav seg heldigvis men mens jeg lå der så bestemte jeg meg for at jeg har noen betydning og at jeg skal ikke sette meg selv i siste rekke, jeg skal sette grenser for jeg kjenner at det går bedre da.

Ta vare på dere selv og så plutselig kommer det et innlegg igjen

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg