Har høsten kommet?

I dag er det sånn skikkelig høstfølelse ute. Vinden blåser og det regner og det er grått og litt sånn kjipt vær men samtidig bare gleder jeg meg til høsten. Rart det der, for før hatet jeg høsten og den gav meg depresjon og ikke i humør mens nå, nå ser jeg frem til trærne skifter farger, det blir mer skumring på kvelden og man kan tenne lys inne.

Og jeg vet ikke når tid det endret seg fra et slags hat til et elsk forhold. Jeg vet ikke hva som endret tankene mine rundt dette  men det jeg  vet og tror er at når hele livet mitt endret seg og jeg flyttet, så var det så mye som endret seg, livet mitt fikk en annen betydning rett og slett. Jeg vet at det er mye bra som ligger foran oss og jeg tenker at nå er vi jo enda i August og det er jo bare starten enda men høsten kan komme tidlig. Eller som en sa en gang” På Jæren er det alltid tidlig høst” og jeg har smilt av det noen ganger. Fordi ja det stemmer på en måte, men på en annen  måte ikke. Vi har fine sommerdager også men ja er nok litt mer høstaktig her enn andre steder.

Og fordelen med høst er at det blir mindre innsekter ute, eller kanskje ikke alle innsekter går i hi, det dukker vel opp en eller 2 hos meg i kommentarfeltet  tenker jeg. Men nok om det. Høsten er velkommen den enten på den ene eller annen måte. Og jeg håper å få til en fjelltur i høst, om ikke lang unna men sånn at man får en annen luft i lungene og at man får litt andre inntrykk. Er du en som liker høsten? Hva er det med den årstiden du liker eller misliker mest

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg