Velg deg 1

I morges dro mannen på kurs og jeg hadde derfor bilen i dag og til en forandring ble det en strandtur i morges med Nala, det er en stund siden så jeg tenkte hvorfor ikke. Uansett når jeg gikk der, hørte fuglene kvitre og skrike og bølgene slo mot land så la jeg merke til dette her:

Nå er det ikke noe uvanlig med spor i sanden for tross alt det er andre mennesker også som er ute å går men tankene mine gikk litt annen retning. Hvis du kunne velge den 1 person, en historisk person som du kunne ta en skogstur eller strandtur, det kan være enten en levende eller død person, hvem ville det vært? Jeg vet at det er mye man kan lære av historiens mange menn og kvinner. Jeg tenker at det er sikkert mange man kunne valgt og det er jo enormt mange mennesker som har satt sine spor i historien men mange ville kanskje også ha valgt noen i familien sin som ikke lengre er her hos de.

Hvem ville jeg valgt? Tja som jeg sa det er enormt mange og jeg føler ofte at svaret varierer med hvilken setting jeg er i men jeg tenker at mange av de store filosofene som levde i gamle antikken. Tenk på hvordan verden har endret seg siden den gangen de levde? Og jeg tenker også på at det er mye man kan lære av de. Men skulle jeg valgt en så er det en filosof jeg er veldig glad i, nemlig filosofen Sokrates. Hvorfor? Fordi han ikke var redd for å spørre mennesker og han var opptatt av det intellektuelle hos mennesker og han var heller ikke redd for å stå opp og i mot urettferdighet, han var ikke en del av mengden på en måte. Og vi vet egentlig ikke så mye om han kontra mange andre. Og jeg syntes han virker som en spennende person. Så jeg velger med derfor Sokrates.

 

2 kommentarer
      1. Det kan jeg egentlig se for meg ja, tror ikke jeg vet om noen større fan enn deg der, men ja hun er en dyktig artist på alle måter

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg