Hvordan er det mulig å være så grusom?

Ikke åpne linken: https://sol.no/video/dyrebeskyttelsen-anmelder-alvorlig-/NHQ29Xyj hvis ikke du har sett den allerede. Ja jeg innrømmer at det høres sikkert litt idiotisk å ha en link som man ikke skal åpne i et blogg innlegg men tro meg, du har ikke lyst.

Jeg kom over et innlegg i går på sosiale media som flere hundre hadde sett før meg, og når jeg fant ut hvem det var og hvor det var ble jeg kvalm og uvel. Dette er en person som jeg har snakket med på tur, han har snakket med hunden vår og han har fremstått som noe helt annet enn dette klippet viser. Heldigvis grep både politi og mattilsynet inn og alle hundene er plassert vekk fra dette Ja jeg velger å kalle den type mennesker for monster.  Det å la sinnet sitt og frustrasjonen gå ut over uskyldige dyr som ikke kan forsvare seg mot slike ting kan jeg ikke klare å forstå. Klart at man kan bli frustrert, ikke noe problem å si det når dyr ikke vil gjøre som man ønsker men det er stor avstand på det og la det gå utover dyr. Dyr er og blir forsvarsløse og er helt avhengig av oss mennesker.

Jeg kom over denne her for en tid tilbake:

Hundens bønn.

Tenk på at vi to er til for hverandre!
Jeg for deg og du for meg.
Jeg har så vondt for å be om noe, du vet-
Vann, gress under labbene og noen å leke med.
Jeg smiler til deg med halen når du kommer sent hjem
og når alle de andre er sure.
Når du synes alt er leit og hele verden er trist og grå.
Når du har lyst til å gråte, kom til meg.
Vi to er til for hverandre.

 

Min bønn til deg:

Stryk meg i munnvikene når vi hilser på hverandre.
snakk til meg i en vennlig tone.
La halen min være i fred.
Gi meg friskt, kaldt vann og passe med mat.
Lær deg språket mitt og la meg få være med deg
der du ferdes.
Ta meg med på turer, og la meg bruke nesen.
Lær meg ting på en positiv måte, og gi meg oppgaver.
Lær meg å lystre. slik at jeg kan gå litt «fri».
Gi meg det stell jeg trenger og masser av kjærlighet.
La meg få behandling og omsorg hvis jeg blir syk.
Ta hensyn til min tidlige alderdom og tenk på meg,
når du bestemmer at jeg skal hvile.

Gjør du dette, vil jeg for alltid være
DIN LYKKELIGE LIVSLEDSAGER.

Og denne gjør meg trist men likevel så ligger det noe i det.

Jeg måtte gå noen runder med meg selv i går når jeg så det, og jeg ville aller helst bare reise opp og hente hele flokken. Men en ting er sikkert , jeg var ikke den eneste.

https://www.nrk.no/rogaland/anmelder-hundeeier-etter-at-video-av-hundemishandling-gikk-viralt-1.16789976

Men jeg kom ikke så langt , da til tross for at jeg med mange var redde for at de ikke skulle bli hentet , disse 4 beinte så ble de de.. Og jeg håper at han ALDRI får lov å eie dyr igjen. Men det er nok noe man har sett før men så blir det ikke noe mer ut av det, flere av de som er fradømt retten til dyr, finner likevel tilgang da de får seg en partner som enten har eller skaffer seg dyr.

Men jeg tror aldri at jeg kan forstå hvordan mennesker behandler dyr på den måten, eller i det hele tatt ufint, jeg tror ikke jeg kan fatte det noen gang. Råttenhet er det.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg