Gjenbruk

Da er vi i gang med dag 2 i denne uken. Jeg håper dere fikk en god start i går og er klare for dagene foran oss. Uansett dagene kommer og går enten vi vil eller ikke.

Jeg vet ikke med dere men jeg er en som tidligere kjøpte det jeg trengte i butikken og egentlig ikke var så opptatt av gjenbruk. Kanskje fordi det var svært lite eller om ingenting av klær jeg kunne bruke og da ble det liksom ikke det samme. Det vil si at jeg brukte heller butikker enn nettsteder. Men hva nå?

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg elsker nettbutikkene som Finn.no ( dette er ikke reklame) og grupper på Facebook osv…. og jeg kommer over bra ting noen ganger. Og jeg henter klær som gis bort og jeg gir bort klær jeg selv ikke bruker, og ting vi ikke har behov for lengre. For noen dager siden kom jeg over en annonse hvor dett skulle gis bort noen kopper, og jeg falt så sinnsykt for fargen.

Hun sa at hun var ikke sikker på hvor mange hun hadde men hun hadde funnet frem 6 stykk. Og da jeg kom var det ikke 6 stykk men 24 tekopper og kaffekopper, altså 12 av hver, og det var tekanne, det var lysestaker. Og disse koppene er i bruk hver eneste dag. I dag har jeg selv gitt bort sekk med klær. Så det er ikke bare sånn at jeg henter men ikke gir, og jeg tenker at mye av grunnen til at jeg velger gjenbruk er at jeg ikke finner noe i butikken, og jeg gjør mitt til å bidra til å spare miljøet. Jeg har bare blitt sånn. Og her om dagen så kom vi på at så mye som 90% av det vi har i huset av møbler, og annet er faktisk gjenbruk. Så det er ikke bare sånn litt. Hva med deg? Er du flink til gjenbruk?

I dag er det snart å reise til Stavanger, jeg skal på et møte der. Så det gleder jeg meg til. Kos dere, det skal jeg så snakkes vi før dere aner

2 kommentarer
    1. Hvis jeg liker noe så spiller det ingen trille for meg om det er nytt eller gammelt. Vi har mye gamle møbler, og de er mye kulere og mer solid enn dagens. Vi elsker second hand butikker, finner man noe der man liker så er det veldig moro. Jeg fulgte en blogg en gang som gjorde meg veldig bevisst over at jeg er faktisk veldig flink med gjenbruk, så vi er litt like der 😜🐰

      1. Jeg er helt enig og det er så utrolig mange fine ting på gjenbruk, og jeg tenker ofte over hvilken historie den tingen kan fortelle meg, hvis den kunne ha pratet.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg