Man trenger ikke være enig

men man kan likevel være uenig med en anelse respekt og forståelse for den andre parten. Det er ofte sånn at man ser at man glemmer at det er mennesker bak enhver mening og synspunkter. Klart at man kan tenke at den andre personens meninger er så langt bak mål eller ut på et jorde som man kan bli men likevel eller til tross for dette er det ikke sånn at man kan gjemme seg bak ytringsfriheten og glemme at man rett og slett snakker med et menneske av kjøtt og blod.

I dag er det mange meninger om krigen både i Ukraina og i Gaza området og man vet jo at det er sånn at det er sterke meninger om at Israel skal delta i Eurovisjon og jeg tenker at det er sånn det er, vi mennesker drives av meninger og følelser og det betyr at det er mye av det som står bak det som er av demonstrasjoner osv…. Jeg skal være ærlig å si at jeg har tatt mitt standpunkt, jeg velger å ikke se finalen på Lørdag og mange mener at det at jeg ikke støtter Israel er at jeg er på Hamas sin side, og dermed sympatiserer med terrorister men jeg er ikke for den type heller , men jeg er i mot at mennesker som ikke en gang er voksne , små barn som ikke en gang har begynt å gå, mødre som går gravide og eldre mennesker…. ja det er ikke en enkel gruppe men mennesker i sin helhet som blir slaktet ned. Ja det var en stor og feil handling som ble utført den 7. oktober og jeg støtter ikke det som ble gjort, jeg viser min avsky mot det, men for meg handler det nå om at det er en form for utrenskning og nedslaktning som foregår, og mennesker blir drevet fra sted til sted. Det er det jeg ikke er enig i, slike handlinger og krigføring er ikke noe jeg støtter.

Jeg vet at det er flere som heier på Israel i finalen og jeg skal ikke si noe på det, jeg tenker at hver av oss har rett til å støtte den siden man vil, og så kan man jo diskutere opp og ned i mente om hva som er rett eller ikke, men det som er viktig er at man klarer å beholde en ok tone i mellom partene, at man ikke maler seg inn i et hjørne og ikke ser helheten, at man ikke kommer opp med gamle ting og hiver i mot den andre , ting som ikke har noe med selve saken å gjøre.

Det er det som er så fint man kan bare hoppe over de bloggene man ikke er enige i, som kanskje har en annen livsstil, tankegang eller noe annet som man er uenig i, men man trenger ikke tråkke ned personen, ødelegge noen.

2 kommentarer
    1. Jeg er veldig enig med deg i det du skriver her. Det går fint an å være uenige med noen, men samtidig bevare respekten. Respekter meg og mine meninger, og du får respekt tilbake.

    2. Om folk rundt meg heier på Israel gjør meg ingenting. Det får bli opp til dem. Man har ulik musikksmak. Gjensidig respekt kaller jeg det.

      Det at man heier på Israel sitt bidrag i ECS betyr ikke at man støtter parten i krigen. Man liker musikken!

      Musikk er et felles språk for alle mennesker.

      X-knappet i hjørnet av PC-skjermen er en fin ting til at bloggene man ikke liker forsvinner fort.

      Jeg kan likevel ikke akseptere latterliggjøring og hets at folk som er åpne og ærlig om sine usynlige fysiske eller psykiske sykdommer!

      Ønsker deg en superfin fredag, og ei kjempefin og god helg ❤️🥰

      Purr, purr og klem fra Toril og kattene

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg