Bare en sånn dag

God formiddag. Jeg håper dere er klar for denne dagen?

I dag har jeg ikke så mye på tapetet, dvs jeg skal være hundevakt for M og damen sin valp et par timers tid så det blir veldig hyggelig satser jeg på. Ikke bare bare med valpetiden rett og slett men men sånn er det. Så jeg har kommet meg ut av senga, vært ute med Nala og bakt brød i morges. Og jeg testet ut noe i brød baksten så det blir spennende om det kun er meg som spiser det.

Oppskriften er som følger:

  • 6,5 dl lunkent vann.
  • 1 kg mel, jeg har jo glutenfritt men dere ser selv hvilken type mel dere bruker. Det ble gjerne tilsatt litt ekstra mel, men det ser dere selv hvor løs deigen blir.
  • 1 pk gjær
  • 1 SS honning eller sukker
  • 1TS salt.
  • Så hadde jeg oppi ca. 1 pose valnøtter, valgfri mengde linfrø og gresskar kjerner eller hva annet dere vil ha.

Mix godt sammen enten for hånd eller med maskin, jeg bruker maskin. Settes til heving i ca 1 time

Del deigen i 2-3 emner og kna godt sammen, form som brød  og bruk enten former eller fristekt, heves i 30 min.

Stekes på 200 grader i ca 50 min. Jeg plasserer mine i nederste rille i ovnen men det ser dere selv.

Avkjøles helt før skjæres opp. Kos dere.

Så jeg har ikke bare suset bort dagen så langt.  Så snart skal jeg støvsuge og så skal jeg egentlig ikke så mye annet. Eller jeg skal valpesikre huset.  Sørge for at plantene mine ikke blir spist på. Haha.

Men uansett, nyt dagen i dag og kose dere masse, ut på tur i morgen.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg