Alt ble helt annerledes

Sånn da er jeg tilbake på bloggen, jeg har hatt fri fra bloggen fra Søndag- i dag så det er ikke dårlig. Hei forresten. Håper dere har hatt en kjempefin helg og de dagene frem til nå. Jeg skal ikke klage rett og slett. Jeg er tilbake men fortsatt litt sånn nede i form men likevel så var dette en god langhelg hos mamma. Og jeg skal forklare om litt. Egentlig har jeg vært veldig lite på sosiale media i det hele. Og det var faktisk ganske så deilig å bare la mobilen ligge, omtrent kun brukt den til sms og ringe, ikke så mye annet enn det,

Jeg ser at det er noen små forandringer i blogg listen og som andre bloggere sier  at det er ikke lett å forstå seg på dette systemet blogg.no har når det gjelder antall ditten og datten men jeg savner at Blogg.no kommer med en enkel forklaring eller går tilbake til det gamle systemet de hadde men det går vel fremover det også. Snart får vi vel melding om at blogger skal avsluttes helt, hvem vet, ikke jeg men i våre dager er det ingen overraskelse at ting kan skje.

Vel vel nok om det. Jeg dro jo egentlig med et formål denne gangen til mamma og det var for at vi skulle delta i www.dogrun.no sitt løp men også fordi jeg skulle være sammen med L noen timer, han sov hos oss fra Søndag- mandag. Så vi dro til Sverige på mandagen, jeg trengte mel og glutenfri knekkebrød og det var en koselig tur faktisk. Det var null alkohol, null krangel og vi koste oss. Vi fikk handlet det vi skulle, jeg fikk tak i passe mengde av mine varer, L fikk kjøpt det han skulle og mamma fikk handlet litt. Så vi dro hjem og jeg var fortsatt litt ” redd ” for at resten av kvelden skulle bli krangel men det ble det ikke, fordi, jeg dro av sted med bilen og mamma i, leide en henger og hentet en sofa til mamma som hun ikke visste om, og når vi kom hjem igjen så hjalp et vennepar av meg å få sofaen inn, og så begynte jeg å demontere den gamle sofaen. Og jeg storkoste meg, og det var litt av et arbeid. For å si det sånn, vi var i seng 0145 den kvelden. For etter at den gamle sofaen var demontert og satt ute på terrassen så var det å vaske og gjøre klart til den nye sofaen, og så fikk vi den på plass. Og resultatet ble veldig bra. Men det var ganske ubehagelig dagen etter, da kroppen og spesielt ryggen verket.  Men men det var det som var viktigst at mamma er fornøyd.

Så kom vi til det jeg gledet meg mest til. På Tirsdags kvelden så gikk starten på løpet og vanligvis ville jeg løpt på tid men siden mamma ikke ville gå alene så bestemte jeg meg for at vi melder på i åpen klasse, hun med sin valp/ unghund og jeg da med Nala.  Og Nala var jo rimelig forvirret for hun er jo ikke vant til at vi er med på noe med felles start og at det er gange og ikke løpe men det gikk veldig bra. Det var over 100 hunder påmeldte så det var en del hunder kan man si men det gikk veldig fint og mamma koste seg. Så vi kan si at dette var starten på deltager sesongen vår.  Og vet dere, det var faktisk ikke krangel et eneste sekund den perioden denne gangen, jeg er faktisk veldig overrasket fordi det alltid blir det. Men det ble ikke sånn denne gangen.

Jeg kom hjem i går kveld og kjente at det var veldig, veldig deilig å være hjemme igjen.

Men jeg ser tilbake på disse dagene som noe veldig fint.

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg