Når hjernen jobber på høygir

Jeg kjenner at det er egentlig ganske så godt at det er kvelden nå. Jeg kjenner at jeg rett og slett er ganske så klar for å krype til køys igjen men jeg venter litt. Det er måte på syntes jeg hvor tidlig jeg skal legge meg. Jaja det er vel et tegn på at jeg begynner å bli gammel eller hva? Uansett det er deilig å se at det blir tidligere og tidligere kveld, selv om det fortsatt er muligheter for sene sommerkvelder, selv om de nok er litt kjøligere enn ellers. Men men ingen grunn til å klage, jeg vet at det er mange steder det har vært bedre vær enn her men også steder med mer regn enn vi har hatt.

I kveld lot jeg igjen mobilen ligge igjen hjemme og tok med meg Nala på kveldstur, det ble en tur på ca 1,5 time og det er noe med at jeg kjenner på mange tanker og følelser og ja egentlig det meste av det meste tenkes over men jeg kjenner også at denne her får kjørt seg på sånne dager, og jeg er glad for at jeg faktisk tør å tenke på det som er rundt meg i livet. Jeg har i dag vært i kontakt med rådgiver for denne videreutdannelsen jeg har begynt på men måtte bryte av pga ryggen og det er sånn at i år må jeg gå alle timene fra mandag – fredag på skolen på dagtid og ikke samlings basert sånn som det var i fjor så jeg kjente med en gang på en følelse av skrekk. Jeg hater å gå på skoler med mange elever, og jeg kjente at jeg mistet litt motet. Så jeg vet ikke, jeg har nå takket ja til skoleplassen men likevel….. ikke så sikker på om jeg vil. Jeg elsker å lære nye ting men samtidig innrømmer jeg at store folkemengder skremmer meg mer enn jeg liker å innrømme, det er ikke det at klassen er så stor men det er de andre, og det er jo ikke snakk om videregående eller slikt men universitetet liksom. Blæh altså.

Jaja hjernen jobber vel videre med saken tror jeg og jeg innser at jeg kanskje heller bør rette fokus mot noe jeg føler meg så mye tryggere på. Men jeg vet ikke, jeg tenker at det er vel en mening med alt som er.  Så etter turen kom jeg hjem og satte en deig med rundstykker, så den står til heving nå. Jeg har ingen oppskrift fordi det er litt av det og litt av det, ja dere skjønner tegningen. Og jeg finner jo alltid roen i kroppen når jeg baker og nyter tiden på kjøkkenet, så jeg bruker det for hva det er verdt for å si det sånn.  Så jeg må vel komme igang med de nå.

jaja tenkebussen farer videre

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg